98 درصد ظرفيت واحدهاي اقامتي خراسان رضوي در روز اول فروردين تكميل شد


معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به حضور ميليوني زائران و مسافران نوروزي در مشهد الرضا(ع)، همزمان با فرا رسيدن سال نوگفت: به طور ميانگين 98 درصد ظرفيت واحدهاي اقامتي خراسان رضوي در روز اول فروردين تكميل شد.
به گزارش روابط عمومي دبيرخانه ستاد اجرايي خدمات سفر خراسان رضوي، سيد جواد موسوي با اعلام اين خبر افزود:با توجه به علاقه مندي هموطنان براي حضور در حرم مطهر رضوي در لحظه تحويل سال و نيز بهره گيري از بيانات مقام معظم رهبري در اولين روز فروردين در مشهد مقدس شاهد حضور ميليوني زائران و مسافران نوروزي در مشهد مقدس بوديم به گونه اي كه به طور ميانگين 98 درصد ظرفيت اماكن اقامتي استان در روز اول فروردين ماه تكميل شد.
رئيس كميته خدمات اسكان و رفاه ستاد اجرايي خدمات سفر خراسان رضوي افزود: در اين ميان صد در صد ظرفيت مهمان پذيرها و خانه مسافرها و نيز 95 درصد ظرفيت هتل ها و هتل آپارتمان هاي استان در روز اول عيد تكميل شده است.
موسوي گفت: از مجموع زايران و مسافران مقيم 54% از آنها در هتل ها ، هتل آپارتمان ها   و مهمانپذيرها اقامت داشته اند و22% ديگر در مدارس، 17% در منازل شخصي و 7% در كمپ هاي موقت به سر برده اند.
وي خاطر نشان كرد: از مجموع 12 هزار و 200 مدرسه در نظر گرفته شده براي اسكان فرهنگيان در تعطيلات نوروز در استان خراسان رضوي، 9 هزارو پانصد مدرسه در مشهد پيش بيني شده است.
رئيس كميته خدمات اسكان و رفاه ستاد اجرايي خدمات سفر خراسان رضوي به مسافران نوروزي توصيه كرد براي جلوگيري از ايجاد مشكلات جهت اقامت از واحدهاي مجاز استفاده نمايند كه پروانه بهره برداري و نرخنامه مصوب در آنها نصب گرديده است ودر صورت هرگونه شكايت از وضعيت نرخ و خدمات واحدهاي اقامتي  با تلفن هاي رسيدگي به شكايات اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي به شماره 37283001-051و 37045-051تماس حاصل نمايند تا در اسرع وقت به شكايات آنها رسيدگي شود.
وي خاطر نشان كرد:  به منظور تسهيل جهت دريافت گزارش شكايات مسافران ، سامانه پيامكي به شماره 30006110 در كليه واحدها اقامتي استان نصب گرديده و ميهمانان مقيم اين واحدها مي توانند شكايات خود را از وضعيت بهداشت ، نرخ ، رفتار پرسنل ، تجهيزات و خدمات واحدها را به اين سامانه ارسال نمايند.
قابل ذكر است  سامانه پيامكي ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر كشور نيز به شماره 09629 جهت پاسخگوي شكايات مسافران به صورت 24 ساعته فعال بوده و درخواست هاي مسافران از آن طريق قابل پي گيري است .

انتهای پیام/

کد خبر 139401032